painted Combate naval in 1838 - 1912 Related Paintings of Eduardo de Martino :. | Abordagem da corveta Maceio | Battle of Riachuelo | Combate naval | Alto mar | Seascape | Related Artists:
mattsleiderstam
Adolf Ludvig Stierneld, född den 1 september 1755 i Stockholm död den 31 juli 1835 på Gripsholm, var en svensk friherre, politiker, hovman och samlare av historiska dokument, vilken av senare historisk forskning avslöjats som en av Sveriges mest förslagna och produktiva dokumentförfalskare.
Stierneld var son till Samuel Gustaf Stierneld, vilken var chef för Västmanlands regemente, och vilken lär ha antecknat sitt regemente bland den nyföddes faddrar. Sonen inskrevs även endast sex månader gammal som volontär i samma kår. Oaktat denna militärståtliga början hann sonen ej längre än till ryttmästare vid livregementet, vartill han utnämndes 1781.
Inom hovet anställdes Stierneld som kammarherre hos drottning Sofia Magdalena 1778. Han kom dock snart på mindre vänlig fot med Gustav III och tillhörde vid 1786 och 1789 års riksdagar ledarna för oppositionen inom adelsståndet. När kungen beredde sig att genomföra sina envåldsplaner, hörde Stierneld till de motståndare som arresterades. Till följd av sina förbindelser med ryske ministern hade han åsamkat sig konungens synnerliga ovilja, och när de övriga arresterade frigavs, sändes Stierneld till Varbergs fästning, där han kvarhölls till 1790.
Genom sitt 1790 ingångna giftermål med grevinnan Kristina Charlotta Gyldenstolpe, dotter till Gustav III:s gunstling Nils Philip Gyldenstolpe, kom Stierneld snart åter på mera vänlig fot med hovet och blev 1792 överkammarherre. Vid riksdagen 1800 sågs han också, i likhet med andra ur 1789 års opposition (Magnus Fredrik Brahe, Claes Axel Lewenhaupt med flera) i hovpartiets främsta led.
Jan van Huysum1682-1749
Dutch
Jan Van Huysum Galleries
He was the brother of Jacob van Huysum, and the son of Justus van Huysum, who is said to have been expeditious in decorating doorways, screens and vases. A picture by Justus is preserved in the gallery of Brunswick, representing "Orpheus and the Beasts in a wooded landscape", and here we have some explanation of his son's fondness for landscapes of a conventional and Arcadian kind; for Jan van Huysum, though skilled as a painter of still life, believed himself to possess the genius of a landscape painter.
Half his pictures in public galleries are landscapes, views of imaginary lakes and harbours with impossible ruins and classic edifices, and woods of tall and motionless trees-the whole very glossy and smooth, and entirely lifeless. The earliest dated work of this kind is that of 1717, in the Louvre, a grove with maidens culling flowers near a tomb, ruins of a portico, and a distant palace on the shores of a lake bounded by mountains.
Some of the finest of van Huysum's fruit and flower pieces have been in English private collections: those of 1723 in the earl of Ellesmere's gallery, others of 1730-1732 in the collections of Hope and Ashburton. One of the best examples is now in the National Gallery, London (1736-1737). No public museum has finer and more numerous specimens than the Louvre, which boasts of four landscapes and six panels with still life; then come Berlin and Amsterdam with four fruit and flower pieces; then St Petersburg, Munich, Hanover, Dresden, the Hague, Brunswick, Vienna, Carlsruhe, Boston and Copenhagen.
Johann Christian Brand(March 6, 1722 ?C June 12, 1795)was an Austrian painter (son of the German painter Christian Hilfgott Brand (1694-1756) who taught in Vienna with Karl Aigen) and brother of Friedrich August Brand.Johann Christian Brand influenced ending the baroque era of landscape painting. He died in Vienna.
Johann Christian Brand was born in Vienna on March 6, 1722. Influential in ending the baroque era, Johann studied at the Vienna Academy from 1736.He was awarded with the titles Kammermaler* in 1766 and "Professor of Landscape Drawing" in 1772.